Lägesrapport

heeeej
 
Jag har det fortfarande bra, trivs på nya stället och var ute och svirade en sväng igår så är liiite trött idag va men jag överlever.
 
Igår startade jag min dag med en konsert på en skola som en vän går på, Royal academy of Music, svinbra förstås. Sen tog jag en kort promenad i Regents Park, SJUKT vackert, den skall jag visa alla som kommer hit och hälsar på. Kommer säkert tröttna illa kvickt men jag TAR den smällen för alla som faktiskt anstränger sig och tar sig hit.
Solen tittade förbi också!!
Detta faktum gjorde mig så förbluffad att jag i ren chock tog typ 10 bilder på det här trädet hahaha
Och så fåglar och barn naturligtvis. Måsar! Fick lite hemlängtan av måsarna. De var tyvärr väldigt tysta, hade de "sjungit" så kunde jag ha låtsats att jag satt på en brygga i skärgården.
 
Efter min prommis sprang jag lite ärenden på stan, Forever 21 fick sig ett besök, de har superrea nu (hittade en liknande leopardjacka som jag har typ 15 pund billigare, bajs, fast den var inte lika snygg som min) och jag köpte en klänning och ett armband! Klänningen:
Gillar optiska mönster. Pröjsade 2.50 för den, typ 30 spänn!! Ja ni såg rätt.
 
Sen gick jag till Primark och köpte en handduk (glömde min andra på hostelet and I'm not going back there) och en magkedja (90-talsvibbar på det va) som redan har gått sönder typ 4 ggr.  Sen fick jag springa till jobbet, och ja. Jobbet rullade på bra, lite väl lugnt för en fredag tyvärr men det kom förbi massor av trevliga svenskar som jag kunde prata med. Det är iofs svårt när det kommer svenskar, jag skall ju försöka sälja in muséet men de är mest nyfikna på hur länge jag har bott i London, var i sverige jag är ifrån osv.
 
Efter jobbet åkte jag och mötte upp underbara Maaaaary:
Jag och Mary jobbar på Ripley's tillsammans, hon är också från Sverige och sitter i kassan så vi brukar reta upp alla andra och prata om dem på svenska hahaha
 
Och vi var först på hemmafest hos ännu fler svenskar, typ 5 minuter från mitt hem med gång (börjar verkligen gilla Hackney mer och mer, östra London is the shiieeeet), och sen drog vi till ett ställe i Dalston där de hade en massa biljardbord och burköl. Vi drack, pratade och dansade och jag sov hemma hos Mary.
 
Idag vaknade vi, åt pizza, kollade på Sol, fest och oroliga föräldrar (älskar den serien haha) och sen promenixade jag hem (OK jag fuskade och åkte buss en bit men ÄNDÅ)
 
Hittade lite coola platser på vägen jag vill visa:
1. Dixy Chicken! Hehe. 2. En cool liten plats med ball street-art. Massa cool street-art här 3. En fin byggnad mitt i smeten 4. Man ser det itne så bra på bilden men PALMER bakom de lysande träden. Palmer, hajar ni? Tropiskt värre.
 

All right hörrni, all for now! Pözz
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0