Vilken grymt stressig dag!

Imorse råkade jag ligga och dra mig liiiite för länge i sängen, och hela dagen hamnade liksom på sned.
 
Först fick jag springa för att hinna till salongen, kom PRECIS i tid och bara för att få veta att jag blivit ombokad till en timme senare. Jag ba "värt" och insåg att jag nu skulle få det sjukt stressigt till mötet på jobbet. Sprang omkring som en dåre och försökte hitta fungerande Wifi ngnstans (fick dricka två koppar kaffe på två olika ställen där Wifit inte funkade på min telefon) bara för att komma tillbaka till slaongen, så hade de Wifi där :ppPpppPpP
 
Istället för att få mitt hår klippt av en av eleverna fick jag en av instruktörerna, en ball rock-kille som var sjukt duktig och jag smälte lite. Han klippte med skinnjackan på och allting, sjukt snajdig. Duktig också. På plats var ett gäng från salongens branch i Köpenhamn och några av eleverna. Jag var lite orolig tidsmässigt men grejen var ju att jag hade tackat ja till tiden innan jag fick kännedom om mötet och det är ju att räkna som ett jobb iom att de bokat in danskarna och så vidare. Blablabla vi satte igång och han var som sagt jätteduktig och det var skönt att slippa hela översättningen till taiwanesiska (för er som minns när jag skrev om förra gången, orkar inte länka men längst bak i arkivet typ). Gillade stämningen på salongen och ja, det blev såklart kortare än jag trott (det blir det ju alltid) men jag är sjukt nöjd verkligen. Känner mig grymt snygg och det är så skönt att vara av med den där extralängden som bara hängde ändå.
 
När vi var klara gick fotograferingen relativt snabbt, sen fick jag springa iväg och jag hade hela 20 min på mig att ta mig till mötet! Tjoho! Återigen fick jag kuta som en säl genom London, knuffa mig fram i tuben och så vidare men HÖR och häpna, jag hann. Kom till mötet fem i så det var perfekt. Det gick bra där med, förändringarna har egentligen bara expanderat min tjänst och det ser jag som något positivt. Det kan komma till en punkt längre fram där det blir ont om heltidstjänsterna men jag tror faktiskt inte att det kommer vara någon fara. Blir det så så får jag ju helt enkelt bara söka ett nytt jobb, det är inte så himla svårt här faktiskt.
 
En intressant sak jag har lagt märke till är att det här i London är otroligt mycket personal i omlopp överallt. I många butiker har de praktiskt taget personal som mest står där och typ finns tillgängliga om någon undrar något. Det är väl bra men jag kan inte låta bli att tänka att det är därför lönerna är så pass låga här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0