Hostlet

Jobbade idag igen,d et var mitt fjärde pass och tydligen skall det ha varit det sista sk "trial shift" så nästa gång jag jobbar tänkte jag nog haffa en manager och kolla så att de tycker att jag jobbar bra och får stanna, haha! Jag hoppas det för jag börjar verkligen bli varm i kläderna och ha kul. Idag tog jag ett par drinkar efter jobbet med en kollega, vi gick till en salsabar som hade halva priset på drinkarna under happy hour. Han kände till alla mina brittiska favoritserier så vi hade massor att prata om, sjukt trevligt.
 
Tänkte skriva några rader om de mer permanenta rumskamraterna jag har här på hostlet, man börjar ju lära känna folk mer o mer. Vi har ett par enerverande italienare (typen som ramlar in i sovrummet kl fyra på morgonen och pratar jättehögt och sedan suckar när de sover och jag ska upp på morgonen och gräver lite i väskan för att hitta mina kläder, man ba MEN DURÅ!!!), en gullig man från Skottland som jobbar som lärare med en massa dryga ungar han får läxa opp varje dag, en söt lite blyg spansk tjej som inte är så high på engelskan än men man kan alltid kommunicera ändå, en fransk tjej som känns väldig chic, en man som är från London och bor här för att, ja jag vet inte riktigt, haha, en brasilianare som gav mig en helt sjuk massage häromdagen (NEJ det är inte som det låter men han typ knäckte mina kotor, det var dock SJUKT bra för nu är det inga problem att stå och jobba i sex timmar), ett par väna kinesiskor som mest glider runt och äter ris hela tiden, en annan italienare med en konstig frisyr som är trevlig men lite skum, en cool tysk tjej som påminner väldigt mkt om min bonussyster Michis (skrev om henne lite längre ner tror jag), en man från sydafrika samt en massa annat folk som ramlar in och ut hela tiden. Det var en ball kille från Newcastle här men han skulle vidare efter bara att par dagar vilket var lite synd för vi hade skilkul.
 
Kort och gott, en brokig skara men stabil, haha. Har lärt mig lite var jag har folk så varje gång det kommer någon man inte käner igen blir man misstänksam och cynisk. Undrar vad alla tycker om mig? Ambivalent svensk som alla tror är från Australien, haha.
 
Igår kom en skum, jättefull och rätt jobbig man som hade blitt utslängd från ett annat hostel. Var rädd att han skulle bo i mitt rum och typ kräkas på min väska men det gjorde han inte. Tur!
 
Imorgon ska jorden gå under men grejen är att i typ Australien har ju inget hänt och där har den 21:a paserat för längesen. Phew!
 
Saknar er alla! Hörs snart igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0