Jag dödar min egna spännande analys kan man väl säga

Fy fan vad nize. Har äntligen fått tummen ur äschlet och ringt adressändring, och adressändrat. Weeei! Nu är det bara skatteverket jag ska bråka med sen tror jag fan att jag är färdig med all byråkratisk skit i alla fall.
 
Att bråka med skatteverket (ok jag ska inte bråka bara ställa en fråga men jag är 89% säker på att svaret blir ett nej och då kommer jag att säga "men ååååh vad jobbigt" vilket i min sjuka lilla värld är att likställa med att bråka), får mig att känna som den här mannen:
 
 
Och så börjar jag genast fundera över vad för politiskt ställningstagande "Robin Hood" egentligen tar. Hela "ta från de rika, ge till de fattiga", känns vänster, men faktum är att det ju är skatter (som högern ju annars inte är så jävla pigga på) som de, ja vad ska man säga, bestrider. Å det tredje: Det är ju iofs inte som att skatterna går till sjukvård eller skola eller något sådant viktigt utan de verkar ju mest vara till för att ge den där stroppiga kungen ryggskott eftersom att han obegripligt nog SOVER på säckar fulla med mynt. Såatt ja. Dödade min egen argumentation, hehe.
 
OJ nu stack det till lite i hjärtat när jag tänkte på att jag kommer missa Kalle Anka, och ja hela julen egentligen. jag har ju inte givit mig själv utrymme att vara ledsen för det, men det kanske kommer nu när stressen börjar lägga sig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0