Jag vill gnälla och sen vill jag skryta.

Först vill jag gnälla :(
 
Jag spenderar lite tid varje dag med att besöka Aftonbladets site. Ni ba "åååh du ska läsa typ Svenskan eller nåt annat mer sofistikerat", men sluta. Jag vill ha min dagliga dos med banalitet. Dock är det en sak som har stuckit ut mer än vanligt bland vardagsidiotin och det är det här RASERIET som gemene man hyser mot mellandagsrean. Vareviga dag ser jag missnöjda streck-munnar på Per-Gunnar i Skövde och Ulrika i Rågsved och Ali i Gävle som alla har blivit LURADE. LURADE av rean.
 
VAD TRODDE NI!? Att ni skulle TJÄNA pengar på rean? Att ni skulle knalla in på el-giganten och peka på en TV och få pengar för den? Allting kostar, hur mycket reklamerna än försöker få er att tro det motsatta så är det så, och vill du verkligen ha någonting så måste du alltid vara beredd att betala en symbolisk summa för det. Det kan låta brattigt av mig och det är inte riktigt meningen, själv sitter jag i London och vänder på slantarna för att försöka klura ut exakt hur litet extrarum jag behöver bo i för att kunna gå runt med min Londonlön men jag blir väl trött på skeva verklighetsuppfattningar. Sluta skyll på att företagen lurar er när det i själva verket handlar om något så enkelt som marknadsföring. Ingenting är gratis.
 
Så planera era stora inköp väl istället.
 
Second of all vill jag skryta, och det är för att jag förmodligen har det bästa immunförsvaret i hela London. ALLA här är sjuka, och jag menar ALLA. Det är host och snörvel och skit överallt och trots att jag lever så nära allt detta så blir jag inte sjuk, inte ens lite. Jag mår bättre än vad jag har gjort på månader i Sverige. Det känns som att jag har kommit hit med immunförsvar som en viking och inget kan stoppa mig, haha.
 
Åååååh och jag skypade med mamma nyss! Så jävla härligt, jag älskar verkligen Skype! Lilla mamma hon var så söt och fick träffa några ur min hostel-familj. Åh. SAKNAR ER! Haha. Men det vet ni väl?

Kommentarer
Postat av: Anja

Hej, jag har en fråga. Jag undrar hur det kommer sig att vi inte skypar ? Tack på förhand! Hälsningar Anja från Bromma

Svar: Hej Anja från Bromma. Har du missnöjd streck-mun?Svaret på din fråga är enkelt: Jag är lite för cool för det.
NÄÄÄÄÄÄE älskling, det ska vi göra snart!!! Lovar! Jag heter Dickany, adda mig och så kör vi när vi kan. Puss
Dickany

2012-12-28 @ 15:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0