Krångelprångel

Idag unnade jag mig en liten sovmorgon (var ledig) så jag sket i att ställa klockan, och gissa när jag vaknade?
 
Halv två. Hehe. Snacka om att man är trött som ett as såhär i början.
 
Lyckades iallafall få lite gjort idag, har ringt Job Centre för att boka tid för intervju för att få mitt National Insurance number och fick tid den 15 december och hunnit besöka två banker för att försöka skaffa bankkonto vilket är lite trögare.
 
Gick först till Barclay's som sa att jag var tvungen att vänta tills jag fått mitt NI trots att det kommer att ta mer än en månad, jag ba "OK tack då provar jag en annan bank", och gick över gatan till HSBC som sade att de endast behöver pass samt någon form av adressbekräftelse, tydligen räcker det med min svenska adress och det skall gå emd dokument från min svenska bank så jag mailade SEB idag för att se vad jag kan få. Drygt att det skall vara så krångligt med adress och grejer när man bor på hostel men så ere. UPDATE: Tydligen ska Barclays inte vara så svåra egentligen säger en tysk tjej här på hostlet (som påminner mig jättemycket om min bonussyster Michis haha!) så ajg får gå dit imorogn igen och prata med någon som är lite schysstare, haha.
 
Skönt att det är igång ivf!
 
Gick även på en liten shoppingtur i Camden och råkade köpa en riktigt skrymmande men svinsnygg nyårsklänning, kommer ni ihåg Lanvins kollektion för HM? Den puffiga röda? Den här:
 
En sån fast ljusrosa, superfin och festlig hähä. Gick in i en annan affär efteråt och butiksbiträdet såg all tyll i kassen och ville se, hon tyckte att den var superfin. Köpte den i en liten affär i camden lock för en dryg femhundring (fick "kompispris") och såg sedan en likadan i en affär på camden high street för 800 så det var ju faktiskt ett jävla bargain. Som sagt, ett rätt korkat köp med tanke på att jag inte behöver belamra min redan rätt sprängfyllda väska ännu mer men nu längtar jag i alla fall tills jag kan få ha den på mig på nyår :) Ville köpa en pälsjacka to go with (fanns för en femhundring på Rokit second hand) men där drog jag en gräns.
 
Hörde av mig till alla jag träffade här sist och de har faktiskt svarat allesammans! Ska träffa Kirstie på lördag, James nån gång nästa vecka och irländarna när de är tillbaka efter julen nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0