Life goes on

Andra jobbdagen avklarad, en rätt lugn dag då det var kanonväder och folk tydligen har bättre saker för sig än att gå på museum. Jag snackade med en svensk tjej som jobbar i kassan och hon skulle på julfirande den 24:de med andra svenskar och lovade att kolla om jag också kunde hänga på. Det vore ju verkligen helt fantastiskt!
 
Livet på hostlet är ok, har börjat utveckla en hatkärlek till det. Man bor sååååå många på liten yta och det är trevligt ibland, som t ex just nu när vi sitter ett rätt stort gäng i the common room och kollar TV och småpratar med vin, det känns som en stor familj, men å andra sidan är det inte så kul att komma in i sovrummet där det luktar svett och man aldrig vet om man ska råka väcka någon när man typ vill ta en dusch på morgonen. Man försöker visa hänsyn samtidigt som vissa andra verkligen inte gör det. Som imorse, jag vaknade vid nio och fick i totalmörker försöka gräva fram kläder ur väskan, duscha och göra i ordning mig i tystnad samtidigt som ett par andra i rummet vaknade, satte på riktigt kass musik och typ slängde sina grejer överallt. Är ledig imorgon, så jag tänkte ägna tid åt att leta rum på gumtree. Det kan nog bli billigare i längden också.
 
De flesta på jobbet har också flyttat hit från andra länder som jag, och jag får så mycket råd och tips från dem. De är verkligen suveräna allihop, ni vet, typer som kramas första gången man träffas. Det känns verkligen att livet här är annorlunda och på ett sätt som jag har behövt så länge nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0