I helgen...

... gjorde jag väldigt mycket roliga saker. Får man blogga om sånt trots att det ska vara nischat?
 
Ja det får man, OK.
 
I fredags hade jag en helt flippad kväll, jag och min vän Andrea hade bokat var sitt rum på Rica Hotel på kungsgatan för att få lite semesterkänsla, och ja, vad ska jag säga. Vi tog oss först till en restaurant på drottninggatan som var nice, helt OK käk men framförallt bra stämning. Vi satt där ett helt gäng och drog i oss en hel del vin innan vi bestämde oss för att vi ville dansa. Då kön till Golden kändes oändlig hittade någon i gänget ett ställe som efter att vi knallat in visade sig vara befolkat av en massa störtsköna panchisar. Vi buggade, dansade åttiotalsdanser och knädanser med farbröder äldre än min egen farmor, drack goda drinkar och avslutade kvällen på hotellrummet med smygcigg i fönstret och däck i fåtöljen.
Överst: Jag, Andy och Marie
Precis ovan: Jag däckad i fåtöljen, vänligen bejaka skickligheten i att lyckas somna med vin i glaset och inte spilla, bara nästan.
 
Vid frukosten drog vi väl i oss två-tre liter juice var och en massa kaffe. Grymt bra frulle faktiskt, skulle lätt kunna tänka mig att av ren lathet dra dit och käka nån dag (öppen till 11:30 också vilket är nice). Hela brunchgrejen är ju grymt underskattad. Sen tog vi en fika och efter det var det hem och dega några timmar, kolla på en sorglig doku och försöka gråta en skvätt (vilket inte gick, jag kan inte gråta just nu vilket är lite skumt). Vid fem-sextiden mötte jag upp min kompis Mira som jag inte sett på evigheter så det var mysigt, vi åt italienskt och hängde på slottet där hon bor (så sjukt fint, hur avis är man inte på det liksom), paratade och kollade Parlamentet tills min bästis jossan ringde o sa att hon sett klart på Timbuktu vilket var signalen för att vi skulle ses så vi tog ett glas vin på medis och åkte hem till mig och drack té och kollade på Beck.
 
På söndagen mådde jag som en prinsessa, åkte hem till min älskade moster Helena där det vaknades kalas för Calle. Där var det fullt ös med underbara släktingar och mys på hög nivå. Efter det drog jag direkt till min fina bror och hans Amanda som lagade mat till mig, så käkade vi och drack vin och klappade på katterna.
 
Så helgen var verkligen knökad men så himla mysig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0