Utslag, födelsedag och hemlöshet!

God kväll fina ni. Hoppas ni mår bra. Det gör faktiskt jag! för en gångs skull känner jag mig rätt glad och lycklig.
 
Som ni kanske förstår har jag haft några rätt tunga dagar. Oro inför kommande hemlöshet (ja men typ), ont i utslagen, och som om inte det vore nog så blev det översvämning på jobbet igår vilket ledde till vatten i hela personalrummet, så det har varit fukt och dystra chefer och krångel för hela slanten. Det är ju kul för cirka ingen. Det som är så bra med igår, dock, är att jag inte var den enda som hade en skitdag. Detta ledde till en väldigt trevlig gnäll-öl med trevliga gossar från jobbet och sen vidare för att möta upp gammal hostel-polare för mer rövarhistorier från den tiden och mer öl. Var rätt bakis idag med andra ord, men det är la OK ibland.
 
Den här dagen startade som en jävla SKITdag den med. Jag var lite nervig för jag skulle dubbelkolla med min polare från jobbet om han fortfarande var på att hosta mig i några dagar, armen gjorde ont som in i helvete och jag var trött och bakis. Förberedd för världens sämsta dag. När så smärtan blev sämre och jag försökte ta mig till en vårdcentral för att komma ihåg att jag glömt mitt EU-kort som berättigar mig gratis sjukvård (vill inte betala 750 spänn för att någon ska komma med ngn trött konstatering om armen jag redan vet, JA den är förmodligen infekterad) bestämde jag mig för att gå till Tesco (Boots var stängt) för att ba hitta vad som helst som är antibakteriellt. Typ Alsolsprit eller något. Alsolsprit finns inte i det här landet lärde jag mig, MEN däremot denna kräm:
Ursäkta mitt läskiga ansikte

En anti-septic cream (exakt vad ni sa från början Jossan och Daniel, skulle inte lyssnat på de på boots). Genast efter att ah tvättat noga och sedan smort in och plåstrat om försvann smärtan. Har nu gjort om proceduren ännu en gång (utan plåster dock, e hemma nu och då kan man ju lufta lite) och det känns fortfarande rätt bra. Håll tummarna nu för att detta fungerar. Utslagen såg faktiskt bättre ut också nu när jag tittade på dem.
 
Så nog om det så länge, tack och lov äntligen.
 
Vad mer då? Jo, snackade med min kompis och jag får fortfarande bo där några dagar, han är med och hostar vårt födelsedagskalas också (fyllde år förra tisdagen) och det är perfa för vi är båda lediga dagen efter och har bestämt att det blir bakishäng med grill! För vädret skall vara kalas. Så det blev jag glad för.
 
SEN blev jag glad för att mina kollegor är så roliga och fina och snälla och söta. SEN blev jag glad för att en av managerna ska ge mig ett par örhängen som inte hon kunde ha. SEN blev jag glad för att solen sken. Alltså: Det som skulle varit en kvalificerad skitdag blev plötsligt en asbra dag! Jag har varit jätteglad idag igen!
 
Rolig grej jag vill att ni vet om också: Krister Henriksson är i London och spelar Doktor Glas (de stavar precis så på posterserna också) på en teater precis vid Leicester Square! Måste man ju nästan se. Tänk om man skulle springa honom på Londons gator, vore allt bra häftigt.
 
Så! Tack och bock så länge. Ha det bra. Nu ska jag koka spaghetti, äta den och fundera på vad jag ska köpa till min fina kollega i födelsedagspresent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0