IKEJA

Okej, mina housemates ba "Man kan ta en buss hela vägen till IKEA som går från precis där vi bor!" Det var en sanning med modifikation. Vet inte hur de tänker att bussen stannar vid IKEA när den inte ens är i närheten av att stanna vid IKEA? Som ni kanske hajar åkte jag fel med bussen och det var ett litet helvete att ta sig tillbaka. Men jag lyckades till sist! Jag handlade sjuka mängder julmat ska ni veta.
 
Imorgon ska jag bjuda på:
Krustader med renkött och pepparrotssås
Snittar med gravad lax och hovmästarsås
Snittar med Creme Fraiche (gräddfil finns inte här), rom, rödlök och en liten dillkvist
Sill
Köttbullar
Prinskorvar
Potatis
Skinka (fuskade här och köpte skink-skivor på Tesco, orkade inte laga till en hel och det kändes lite VÄL med en hel skinka bara för en middag där vi ska äta en amssa annat. Skivorna hade dock ett lager ströbröd på sig så det är nära den äkta varan)
Pepparkakor med mögelost
Lussekatter
Glögg
 
GUD så jag skämmer bort mina pojkar. Men det har de förtjänat.
 
Idag ska jag slå in mina julisar och städa och göra fint inför imorgon, men FÖRST ska jag njuta av lite godsaker jag handlade; ostar och proscuuiuoiutto och salami och oliver och lite sånt.
 
Vilken riktig myshelg detta har varit! Nu börjar julkänslan komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0