rimrimrim

Jaa hörrni. Då var julrimmen klara för i år de med. Kännz bra. Förra året, eller året innan det måste det ju vara? hade jag julsånger som tema dvs jag rimmade med melodier från några av våra mest älskade julvisor, och i år blir det såklart julrim på engelska. Jag tänkte generöst nog dela med mig av rimmet till presenterna mina gossar här i huset ska få, så kanske ni kan försöka gissa:
 

We all need food, now that’s for sure
It’s nice to cook, but hard to store
The fridge is quite small, but bigger than that
Is the problem – where are those boxes at?
In Carolines cupboard? Left at someones work?
Kitchen turned upside down, going berserk
Now let me equip you, my favourite boys,
With something far far better than toys.
Bring them to work, do it with pride
And not only about what’s inside
Us coming from different parts of this world
Will bring some variation to the contents preferred
But keep them away from the microwave’s heat
Or they’ll melt into a puddle of plastic meat

Mmmm nu kan ni allt undra! Imorgon ska de få dem så då ska jag säga vad det är.

Usch jag är lös i magen. Haha förlåt det ville ni inte veta förstås. Nä nu ska jag städa och göra fint. Sen måste jag slå in lite julisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0