Äntligen hemma!

Kom precis hem, inte från salongen men från ölen efteråt med min fina jobbkompis Veronica.
 
Hår-modellande. Vilket projekt! Hade aldrig trott att dagen skulle bli så lång, jag kom till salongen strax innan nio och fick lite kaffe, och sen fick vi konsultera med våra hårstylister. Efter det var det dags för påklädning, en stylist valde våra kläder och skor, sen fick vi hårtvätt och sen blev vi sminkade. Vi fick värsta våriga looken, vita kläder och orange-rött smink, blev helt exalterad innan jag insåg att vi skulle spendera hela den soliga London-dagen inomhus. Sen klev vi in i show-rummet, satte oss på scenen för våra klippningar, den här gången var det japaneser som tittade, fotade och antecknade, och jag kände mig rätt nervig med tanke på att mitt hår var rätt kort sen innan. Min stylist och jag hade pratat om skarpa linjer, så fort han nämnde ordet invände jag och ba "nej" men han menade på att det skulle bli linjer i klippningen men mjuka och det kändes ok. Hur som haver var jag nervös över att jag kanske skulle få en klippning som kräver minst en timmas plattångning om dagen för att få till, jag vill ju ha håret man bara kan rufsa och spreja så är det klart, och till slut fann jag att han hade tänkt helt rätt. Frisyren blev skitsnygg! Efter att vi var klara fick vi lunch och information om att finalvisningen skulle vara kl två, då var klockan tolv så det var ju inte så farligt. De hade Wifi och så. Däremot kändes det lite segt när vi halv tre fick reda på att det i själva verket var klockan fyra, men vi gick med på det och fick lite skvallerblaskor att roa oss med i väntan. När all väntan var över fick vi gå (försöka gå snyggt också i våra höga klackar) in i rummet igen, ställa oss i våra formationer, snurra lita på scen och sen fick japanerna fota loss på oss.
 
Efter det mötte jag upp Veronica, vi gick till Roundhouse där vi ska fixa medlemskap för att kunna repa med bandet och sen tog vi några öl på Blues Kitchen och hade supermysigt.
 
Ja, vad ska jag säga. En helt OK dag ändå, lite trist att man inte fick sova ut när det annars hade varit en ledig dag men som sagt, det är sjukt lyxigt att få värsta proffsklippningen gratis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0