Får jag kliva ur bloggens huvudämne en sekund...

...och skriva om något som är oerhört viktigt och jag vill dela med mig av? Nämligen det som denna artikel tar upp.
 
Måste varna för att det här inlägget har ett ganska intimt innehåll och ja. Vet inte hur känsliga läsare jag har?
 
Skälet till att artikeln berör mig så är att jag har personlig(a) erfarenhet(er) av detta typ av... ja, vi kan väl kalla det utnyttjande och vill därför skriva ett par rader om varför jag tycker att det är fel att tafsa på någon som sover (även om det är en partner):
 
Först och främst: alla är vi unika och måste respekteras för våra olika sätt att vara. För vissa spelar det kanske ingen roll om ens partner sätter igång och "myser" medan man sover, medan andra, som jag, far illa av det och det är utifrån det perspektivet jag skriver nu.
 
För mig är sömnen en högst privat zon där jag måste få vara fri, alla mina vänner vet att jag blir galen om jag blir väckt och jag är ett riktigt monster när klockan ringer. När vi så talar om just det sexuella är det ännu värre - enligt mig är det respektlöst att beröra någon som är totalt försvarslös och omedveten om vad som händer, på ett sätt som i alla andra fall kräver ett samtycke. Dessutom på så pass känsliga områden. Vi måste skilja en kyss på kinden från ett finger i punani här. För skillnaden är enorm.
 
Jag kan bara minnas klart och tydligt att det har hänt en gång men vet med mig att det finns fler tillfällen. Tillfällen när man vaknar av att något händer, man hänger inte med men något känns fel. Så piggnar man till och finner sig i en situation där någon man har givit förtroendet att somna brevid har valt att klättra in med sina fingrar på ett ställe där man kanske inte alls är sugen på att ha fingrar just då. För man är verkligen inte alltid sugen på att ha fingrar där. För mig är det ett övergrepp och ett missbrukat förtroende. Gör man så mot någon så visar man klart och tydligt att man inte respekterar vedebörande samt sätter sina egna lustar framför dennes välmående. Befinner man sig i ett längre förhållande kanske man har kommit överens om att detta är ok, rent utav en liten krydda i vardagen måhända, men i min värld så är detta aldrig i helvete någonsin OK så länge man inte känner varandra mycket väl, och som sagt, VET att den andra personen tycker att det är lugnt.
 
Jag skulle aldrig börja dra i någons penis i sömnen, that's all I'm sayin'.
 
Vill också påpeka att detta inlägg inte alls är länkat till några som helst händelser som har utspelat sig under min Londonresa, det var mycket, mycket länge sedan. Anledningen till att jag plötsligt ville skriva om det handlade om artikeln jag länkade till ovan. Läs den!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Helt enig. Allt som inte är ett tydligt och klart "ja" är ett lika tydligt och klart "nej"! /Papsen

Svar: Visst är det så! Som artikeln tar upp har ju feminismen sen länge försökt att byta ut det så kända "ett nej är att nej" mot "ett ja är ett ja" som alltså skall utesluta allt annat. Helt rätt pab, visste väl att du är på min sida i detta! Längtar tills du är här! Då ska vi promenera och äta långa luncher och gå på stan. Längtar!!
Dickany

2013-02-05 @ 14:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0