Har inga bilder än...

...men vill ändå berätta om min super-helg, alltså jag blir helt seriöst glad bara jag tänker på den. Mamma o super-mostrarna var ju här, och det var såklart fullt ös!
 
De kom tidigt på fredagen och tydligen hade min älskade fina lilla mamma tagit med sig fel pass! Glatt hde hon packat ner sitt gamla, utgångna pass och åkt til arlanda med det. Misstaget visade sig vid incheckningen - där hon helt sonika möttes av texten "pass ogiltligt". Alltså ajg blir seriöst helt gråtfärdig när jag föreställer mig hennes ansiktsuttryck just i det tillfället. Men driftig som hon är, lyckades hon på typ 20 min åka till stället en rätt bra bit bort från Arlanda där de fixar tillfälliga pass, och 1000 kronor fattigare lyckades hon med EN minuts marginal faktiskt checka in. FATTA vilken tur, alltså ajg hade blivit så ledsen annars. Iaf, vi möttes upp på hotellet och det var puss- och kramkalas, jag hade svårt att hålla mig längre ifrån mamma än typ en meter. Gick efter som en liten svans när hon packade upp och hade sig. Att bara lyssna på alla mysiga små tokerier hon säger var liksom balsam för själen. Efter att allt var klart med hotellet (stackars Fia och Cattis fick byta rum två eller tre gånger) så gick vi och åt lunch på en Jamie Oliver-restaurang med helt jäkla fantastisk mat! Efter det, promenad mot Oxford street där det såklart vankades shopping. Vi köre Oxford, regent street, Fia visade oss var hon bodde när hon bodde här och var hon brukade gå, och så besökte vi mit museum. Tog en liten snabbtur för vi var rätt så trötta. Sen mös vi på hotellrummet med morgonrockar och vin, och sen var det på med finkläderna för vi skulle på tjusig fransk restaurang! Tjusig var bara förnamnet, ett riktigt snyggt ställe med utsökt service (ett sånt ställe som har sommelier, om ni hajar), och så otroligt god mat. Vi alla smällde nästan av. Gud, så gott det var. Efter det var mamma och moster trötta och jag smet iväg för att möta upp jobarkompisarna, det var officiell "pubkväll" eller vad man ska säga, på Piccadilly Institute. Vi dansade tills vi var helt slut.
 
Lördag! Vakna tidigt (tyckte jag iaf), ner till frukosten och sen planera dagen. Vi tog först en liten sväng i covent Garden precis där hotellet låg och sen promenerade vi via Green Park till harrods! Mysig promenad, dock orkade vi inte stanna på Harrods så länge utan hittade illa kvickt ett litet mysigt cafe-liknande ställe där vi drack vin och kaffe. Sen åkte vi till Marble Arch (vi missade bussen så vi tog en taxi istället), och gick lite mer i affärer. Sen försökte vi hitta Afternoon Tea men det var hopplöst, fullt överallt så istället hittade vi lite Fish'n'Chips på o'Neills. Klassiskt engelskt och faktiskt himla gott. Vi var så himla hungriga så det var nog bra. Sen gick vi till hotellet igen, tappade bort Cattis en gång bara men sen hittade vi henne, och på hotellet var det återigen vin och morgonrock som stod på agendan. Efter det tog vi oss till en urhärlig italiensk restaurang, också med superbra service men på ett mer familjärt sätt, och så SJUKT god mat. Haha jag tänker fortfarande på den där pastan och ba vill HA! Sen gick vi hem, beställde frukost på rummet till dagen efter, satt och pratade länge länge och sen sov vi.
 
Söndag var lite tungt såklart. Efter frukosten, när vi var klara med allt, väntade ju tyvärr bara avsked. Och efter en helg med så mycket kärlek, så mycket kramar o pussar, var det ju jobbigt att skiljas från de här tjejerna. Speciellt mamma. Det blev lite tårar och jag fulgrät verkligen när taxin åkte, och ett rätt bra tag efteråt. Sen satte ajg mig på Starbucks och grät lite bara, tills jag började jobbet. Jobbdagen var helt OK, skönt att ha tankarna på annat än saknaden, men alla var så fina och tröstade mig och hon som är min chef liksom gav mig lite dispens att få tona ner min vanliga så utåtriktade karaktär.
 
Jag kan inte tacka nog för den här helgen, som sagt, i nuläget är jag bara så himla glad att ha få varit med om det! PUSS älskade fina ni!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åhh gumman!! Sååå fint beskrivet, t.o.m. min lilla utflykt med passet fick du till utan att du var med. Det var verkligen en underbar helg och du fick med alla de roliga detaljerna. Puss min älskling!! M

Svar: Haha! Den var ju rätt viktig på nåt sätt, hela pass-historien ;)Jaa det var det, åh jag läntar tillbaka! Längtar efter dig! Idag ska jag lägga upp ett par bilder på nya frippan, vet inte om den är så mamma-vänlig men o så trendig och häftig och den ger mig självförtroende! Puss MIN älskling!
Dickany

2013-02-21 @ 14:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0