Hej hej

Idag är det fredag, en solig dag och jag känner mig rätt glad. Tror många gör det. Har en vän på jobbet som verkligen allt går bra för just nu och han går typ omkring och ler och kramar på alla hela tiden. Så underbart.
 
Appropå jobbet är det lite grejer som pågår högt upp i organisationen som skapar oroligheter i mitt arbetslag så det är lite trist, men ur ett egoistiskt perspektiv rör det inte mig så mycket då jag ju ändå drar till sverige över sommaren. Det suger dock för mina fina kompisar.
 
Annars är jag mest glad över att Alva är här! Min fantastiska vän från Grönan. Hennes syster bor här med så där har hon liksom sin lilla bas nu men vi har hunnit ses och gått på modemingel, ölat i Manor House och ölat där syrran bor. Superhärligt!
 
Idag är första dagen på åtta dagar när jag inte behöver vara på jobbet vilket känns skönt. Har sovit länge och ska väl försöka hitta på nåt ute idag med tanke på att solen lyser.
 
Berättade jag förresten att jag har fått nässelutslag? Får det ibland av den första varma vårsolen pga allergisk mot värme eller nåt. Nu har iofs utslag nummer ett nästan försvunnit helt (lite röda spår bara men det är bara ärr av såren, det känns inget längre) men ett tag där hade jag två utslag på en gång. Jag blev kallad "rash girl" på jobbet. På jobbet, förresten! Jag träffade typ den snyggaste man jag någonsin sett där förra veckan. Han kom in och skulle ha möte med en av cheferna om lite grejer och när han väntade på henne kunde jag inte låta bli att gå fram och snacka lite med honom. Han var så snygg och trevlig att jag nästan ville ge honom en fet kyss där och då (men det gjorde jag inte) och hela dan gick jag bara runt och jämrade mig över hur het han var. Mina arbetskompisar höll på att bli vansinniga. En av mina chefer säger att hon ska ge mig hans mailadress men jag vet inte, känns lite psycho att ba "hej kommer du ihåg mig? Blond tjej som pratar jättemycket. Vill du ta en kaffe?". Han får nog falla under facket "drömkille". Han hade dessutom "flickvän" skrivet över hela sig (i klarspråk: förmodligen upptagen).
 
Nä nu ska jag skriva en jätterolig lapp att sätta upp i personalrummet om mitt going away party den 9:e maj :(( och sen ut i solen.
 
Ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0