OK, snart ska jag gå och lägga mig...

...men först måste jag skriva om två saker jag tycker är intressanta och det är att i Slovakien (där min fantastiska vän Veronica kommer ifrån) använder man Lilja 4-ever (Moodysson-filmen ja) som utbildningsfilm i skolan så att ungdomar lär sig att inte bli lurade på samma sätt som hon blir i filmen. Tänkvärt! Sak nummer två är att man tydligen ger presenter till läkare för att de ska ge en bättre vård. Mutar, nästan. Detta för att de precis som i Sverige har fri sjukvård och läkarna blir tydligen inte motiverade att ge dig den bästa vården om du inte ger dem något ur egen ficka.
 
Här är en bild på Veronica från i fredags, när vi åkte till Regents Park och drack kaffe och åt frukt och hängde många timmar i solen:
Världens finaste Veronica <3 Love you Ronnie!
Sen kom jag att tänka på det här med gåvoseder i Sverige. Visst är det så att man enligt god sed tar med sig presenter när man t ex får bo hemma hos någon några dagar? Kom att tänka på det för det är något jag oftast gör naturligt (Nick fick ett skäggschampoo och Sheree Lush-produkter och cigg som tack för deras gästvänlighet, till exempel) för att jag har sett mina föräldrars vänner göra det när de har bott hos oss. Hur gör ni?
 
Här är jag och Sheree när vi var hemma där en kväll och smorde in ansiktet med Sudocream (ska vara en bra kräm mot olika saker) och drack vin och pratade om siamesiska tvillingar:
Sheree är också världens finaste, otroligt vacker och härlig tjej från Skottland.
 
Näe men ok. Nu kan jag inte skjuta på det här längre. Nu ska jag in i badrummet och tvätta ansiktet och jag ska strunta i spindeln, den har säket redan krupit in till grannen via nåt rör eller så. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0