Egentligen för trött för att skriva mer nu men

Men men men. Är lite trött pga drack ett par öl igår med min favorititalienare i hela London (min kollega Alan som är så underbar och snäll och bra på alla sätt, han och hans fru flyttade hit för ett o ett halvt år sen och hans engelska är flytande. Han pratade ingen engelska innan).
 
Jag vill berätta om min dag, för den var så braa.
 
Kom till jobbet, sena skiftet. De gav oss alla våra positioner och en av killarna i mitt team skulle få hoppa till attraktionssidan för de var underbemannade. Han sa genast att han inte ville och jag ba "men vi kan byta!" Sagt och gjort. Jag kilade över och fick jobba på 4Dfilmen som visas i slutet av attraktionen. De visade mig vad jag skulle göra, jag gjorde och körde på hela dagen och hade sjukt kul. Visa folk in, se till att de sätter sig, starta filmen, sitta ner och vänta på att den blir klar, förbereda för att släppa ut alla, visa alla ut och säga hejdå, släppa in nästa gäng osv. Lätt som en plätt. Mitt syfte var att försöka bredda min kunskap inom företaget för att göra mig mer oumbärlig och visa framfötterna inom en annan avdelning och det lyckades, de var väldigt nöjda och sa att de var så lättade att jag lärde mig så snabbt och att jag var välkommen att hoppa in på deras avdelning när jag ville. Yes! De sade även till mina chefer att de tyckte jag gjorde bra ifrån mig och gärna lånar mig igen. Så det var bra.
 
Sen åkte jag för o träffa bonus-kusin Lojsan med sambo Simon! Otroligt trevlig middag med tillhörande öl på slutet. Jag visade dem min nya favvo-restaurang i Soho (gav dem dock fel adress först så det kunde ha slutat illa men det gjorde det inte) och sen satte vi oss på samma pub som jag, fina mami och mostrar drack en pint på efter en av våra shoppingdagar. Så kul att träffa Lojsan o Simon, vi hade så mycket att prata om och på tisdag ska vi passa på att hänga igen innan de drar hem till sverige. Roligt!
 
Dessutom var drottningen av Norge med familj på besök på Madame Tussauds idag. Jag såg dem aldrig, men lärde några kollegor att säga "dejligt att mötas" ifall de skulle råka på dem. Kul att veta ändå. Kuriosa: de kunde ha valt att komma efter att vi stängt men de valde att hellre komma under ordinarie öppettider för att vara mer som "vanligt fölk". Dock valde de att inte köa upp en timme för att komma till kassan. Plus att de såklart hade en miljard vakter med sig hehehe.
 
Nu hörrni, ärre SOVTAJM! (läs sovtajm med Trazan och Banarnes röst).

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh gumman jag läser verkligen din blogg med glädje och lycka, kanske borde kommentera mera. Dina berättelser om ditt liv i London är så härliga. Jag ser verkligen fram emot att gå promenaden med dig från St Pauls cathedral till Borough market. Sluta inte skriv, du har ett fantastiskt underhållande sätt att skriva och dina teckningar är såååååå du=underbara! Puss o kram Mami

Svar: Fina lilla mami, haha ja det är inte så ofta det ramlar in kommentarer men det gör mig lika glad varje gång :) Härligt, jag vet att du skulle ääälska den promenaden! Längtar så himla mycket efter dig! Det blir min bästa julklapp, att få träffa dig (o alla andra såklart). Vilken fin kommentar, den värmde så himla mycket. Älskar dig! PoK Carro
Dickany

2013-11-25 @ 22:54:12
Postat av: Emil

Svinkul att läsa, sis, men varför lärde du folk att hälsa på norska kungligheter med en dansk artighetsfras? Jaja, det kan de gott ha. Kunde du inte lärt dem be om att fö köpa Rolv Vesenlund?

Svar: Bahaha! Men alltså...dejligt kan man väl säga i norge också? Eller? F ö sade de först att det var den danska drottningen pga kan inte skilja oss nordbor åt tydligen. Haha Rolv Vesenlund. Nej fan också, jag kunde ju ha bett dem att lämna tillbaka stövsygerna! HAHA vår stövsyger här hemma är ju trasig, vi har ingen vettig!!
Dickany

2013-11-27 @ 14:34:59
URL: http://www.emildickson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0