Gråter av lycka, det var längesen!

Hej hej heej!
Vilken dag alltså... jag gick upp till kontoret på jobbet igår för att söka ledigt för mina två kommande besök från nära och kära (pabi början av dec och Josefin precis innan jul), fyllde i allt och lämnade. Idag ville hon som har hand om sånt prata med mig så jag gick upp och trodde väl typ att det inte hade gått att fixa, osv. Det visade sig istället att problemet var att jag hade missförstått mitt schema och var ledig andra dagar än de jag hade angett, men hon fixade och visade och sade att det funkade att pussla lite här och trixa där och jag nickade och gav tummen upp och ba "det där låter bra". Sen gick jag ner för trappen och funderade lite. Räknade dagarna i huduvet. Pusslade. Sprang tillbaka upp och ba "Vänta nu, innebär det här att jag kan få ledigt... de här dagarna?"
 
Vet ni vad det innebar hörrni?
 
Tack vare så bra timing i mitt schema, är jag ledig:
 
När pappa är här 6-8 dec
 
När Josefin är här 20-22 dec
 
Och... 23-25 dec vilket innebär... att jag kan åka och fira jul I SVERIGE!! Alltså, ni anar inte hur mycket det betyder för mig. Jag är helt stum av glädje. Har redan bokat alla biljetter (gud förbjude att de ångrar sig imorgon alltså, hehe, men näe de har redan sagt ja) och är så sjukt pepp på detta. Hajar ni? Jul i sverige! OCH dessutom kommer ju pappa hit, och Josefin, och vi ska flyga tillsammans jag och Josefin, hur underbart är inte det!? Det var många år sen vi flög tillsammans...
 
Det löste sig till och med helt OK med resa från flygplatsen när jag e tillbaka i London igen den 25:e, det går ju alltså inga som helst tåg eller bussar, INGA, den dagen pga juldagen (jag vet, det är helt vrickat), återstår bara taxi som är uteslutet från Gatwick pga fel sida av stan (gick inga flyg till heathrow som inte innebar typ ett byte med hundra års väntetid) men då jag landar 22:25 går ju första flygbussen efter midnatt alltså 00:30 (och den går så pass nära där jag bor att taxin blir väldigt rimlig därifrån), så det löste sig med. Herregud hörrni. Det här blev ju sjukt bra. Så mkt bättre än jag hade kunnat föreställa mig. Jag har faktiskt grinat lite av glädje för allt detta, fan jag behövde få känna lite lycka. Har varit lite deppig på senaste. Vet inte varför, men det har varit lite pengastrul på senaste (ständigt dessa stålar, heh) och det har nog varit en starkt bidragande orsak. Jaja nog om det nu ska jag återgå till att vara glad, ska vara glad ända till sängs för det är dit jag ska nu, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0