Nej men här sitter jag och pruttar!

Haha jag gör faktiskt det. Vet inte varför, har väl ätit nåt eller en luftbubbla i magen eller nåt. Minns barndomens magknip, när man förtvivlat sökte hjälp hos närmsta förälder som ju tyvärr inte kunde trolla bort det. Minns att mamma alltid sa att det nog "bara är en liten luftbubbla i magen" och att det säkert blir bättre av att lägga sig på mage på golvet en stund. Jag lydde oftast rådet och det hjälpte, men tänkte länge på det efteråt. Vadå luftbubbla? Var i magen? Hur ser den ut, och hur stor är den? Magknip följdes ofta av en rätt rejäl prutt och det måste ju betyda att det är en stor bubbla. Jag undrar fortfarande.
 
Nåja, ledsen att dela med mig av så privata och äckliga saker men jag tycker att det är roligt.
 
Jag längtar fortfarande extremt mycket till löning just nu. Har fortfarande inte fått några pengar från min gamla arbetsgivare och jag har inte pengar till just någonting för tillfället. Eller, mat såklart, skulle aldrig tömma mitt konto så att jag inte hade råd att äta, men att gå ut och pubba är det inte tal om. Och det är på sätt och vis lite skönt! Efter jobbet är det raka vägen hem till fåtöljen för att slösurfa och lyssna på musik och det är nog helt ärligt vad min själ behöver just nu: lugn och ro. Jag har alltid funnit det lite svårt att landa emellan höst och vinter och erkänna den annalkande melankolin, så tidigare i mitt liv har jag ägnat ganska mycket tid såhär års åt att gå ut. Att nu inte ha råd till det gör att jag har varit hemma mycket och visserligen har känt mig lite årstidsdeppig men också trygg i att kunna finna mig i det. Det är ok att känna sig nere när man vet att man kommer ut på andra sidan. För min del brukar vändpunkten infinna sig i december. Då tändas tusen juleljus och jag är ju en riktig sucker för det.
 
Och i år har jag ju mer än någonsin att se fram emot i deccember! Pappi kommer, och Jossi och sen ska jag få fira en underbar svensk jul med min familj. Vilken otroligt jävla lycka om jag får uttrycka mig så och det är klart jag får det är ju min blogg.
 
Allt kommer bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0