från en spak till en kannan

Jag vill börja det här inlägget med att tala om att det smakar himla mycket vitlök i min mun just nu. Åt nyss en massa vitlök. Älskar vitlök.
 
Sprang på Ollie idag också, han som satt i repan på hostelet och räddade mig med bra indiemusik när jag var trångbodd och ledsen. Han är en sjukt skön lirare. Galen och lagom flippad men kan vara seriös när det krävs och han har hjärtat på rätta stället. Fina Ollie. Han bor tydl precis vid Madame Tussauds (man ba WUT) och vi bestämde att vi måste ut och dansa nån kväll.
 
Från en sak till en annan, men vet ni en grej som är så häftig med Madame Tussauds? Man märker att det är ett bra företag på så vis att arbetsmoralen är väldigt hög bland de anställda. Folk respekterar reglerna och har t.ex inte med sig sina mobiltelefoner under sina arbetspass (vi får tre raster per dag, man behover ju knappast kolla oftare än så), alla kommer väldigt tidigt till sina pass, alla ger allt när det behövs och tar mycket eget ansvar. Tror det beror på att vi blir så bra behandlade och får utrymme att just ta ansvar själva. Jag trivs väldigt bra med det arbetssättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0