Första jobbdagen i högsäsong!

Hej!
 
Nu har jag rätt nyss avslutat mitt första arbetspass under högsäsong (höstlovet). Det gick bättre än förväntat! Har kommit in rätt bra nu i alla arbetsuppgifter, känner mig säker på det jag gör och tycker att det är givande och kul. Man får möta så mycket olika människor, arga, glada, från alla möjliga olika länder och en massa olika situationer att hålla reda på. Man måste vara väldigt organiserad och duktig på att multitaska, du får alltid en mljon frågor från olika håll (folk struntar ju i att jag redan pratar med någon när de vill fråga mig om någonting) samtidigt som du ska hålla koll på att folk står i rätt kö, du ska ha koll så att vi inte överskrider antalet rullstolar som får befinna sig i attraktionen och en massa saker. Men det är väldigt kul, det passar mig som handen i handsken. Idag gav de oss nya vinterkläder så det känns skönta tt vi redan nu är förberedda på att kunna jobba i ett kallare klimat. Vi har fått vantar och mössa och halsduk, tjock jacka, fleece, underställ och hela köret så det är verkligen hur bra som helst.
 
Igår var det leaving party för två av snubbarna som ska sluta. Jag tänkte inte gå först iom jobbade inte den dagen och det kändes lite skumt att ba dyka upp men en jättegullig kollega från italien övertygade mig och vi gick tillsammans så det var kul. Jag stannade dock inte så länge och drack väldigt lite, dels för att jag jobbade tidigt idag men också för att det är säkrast att ta det lugnt i början innan man vet var man har alla. Vill inte skapa jobbiga rykten och så.
 
Hur som är jag väldigt lycklig på madame Tussauds. Det är en jättebra arbetsplats, de tar så himla bra hand om oss alltså, skrev jag att vi fick glass när vi hjälpte till att bära tunga lådor med guideböcker när de levererats? Det fick vi iaf och det uppskattade vi jättemycket. Sammanhållningen är super, jag får så himla mycket hjälp och tips som från de som har jobbat länge, och om nån till exempel är arg och skriker på en är det väldigt lätt att ta när man vet att man bara kan gå till nån kollega och skratta åt det sedan. Jag får lära mig en ny typ av kundservice nu då man måste vara väldigt rak och tydlig, nästan barsk, så det är en utmaning som är väldigt spännande. Att kunna kombinera bra service med effektiv.
 
Så ja, allt är bra! Ikväll ska jag kanske ut med gamla Ripleys-gänget, får se hur det blir. Lite halvseg så kanske stannar hemma.
 
Hoppas ni mår bra! Skypade med Jossi igår, så himla mysigt, svävade nästan efteråt för att det gjorde mig så glad och idag fick jag ett långt härligt mail av mamma. Så glad att ni tänker på mig :) Så skönt att vara inne i en lycklig period nu, har varit lite halvtungt ett tag. Men nu har det vänt!
 
Pözzzzsss och imorgon ska vi ställa om våra klockor gud vad SKÖNT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0