Lättnad!

Hej hej,
Hoppas ni mår bra. Jag mår helt ok. Fortfarande lite deppig pga hatar att inte jobba så mkt och bara dra runt hemma (iofs mitt eget fel också, jag har inte direkt ansträngt mig och åkt iväg och gjort saker) men ikväll blire i alla fall yoga!
 
Men anledningen till att jag döpt detta inlägg till Lättnad har de facto inget med yoga att göra, utan det beror på att jag idag äntligen bestämde mig för att ta ut mina stygn. Såret är inte helt läkt än men så vitt jag kan se (och känna) är det nära och det känns som att stygnen bara är i vägen, gör ont i onödan och riskerar att göra såret värre.
 
Jag gjorde det på mig själv, och jag VET att ni sa att jag skulle gå till dorren men det var rena barnleken. Bara att rengöra asnoga, rengöra en gång till för säkerhets skull (speciellt utanpå stygnen för en liten del skulle ju dras igenom såret), rengöra saxen och pincetten och sen var det bara att klippa i stygnet nära huden och dra med pincetten. Det var superenkelt, nästan helt smärtfritt och det är så fruktansvärt skönt att slippa dem. Nu får ni hålla tummarna för att det läker fint nu i slutskedet och att jag får ett riktigt tufft är, så jag kan gå vidare men alltid minnas den kvällen ("Josefin, SLUTA HÅLLA PÅ MED HÅRET" haha).
 
Försökte ta en bild på hur såret ser ut nu utan stygn:
 
Nåt sånt här! Lite fräschare. Och det gör inte ett dugg ont nu.

Jaja nog tjatat. Nu ska jag förbereda mig för yogan. Hoppas nu att jag inte drömmer så sorliga drömmar inatt, det gjorde jag igår nämligen och vaknade imorse av att jag grät, har aldrig hänt mig förut. Herregud så patetiskt va.
 
Herrå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0