Karusellen (stavas det så? Herregud, borde ju jag veta) snurrar igen!

Nu känns det verkligen som att livet är igång igen, känner att jag och London på alla sätt har återtagit varandras händer.
 
Igår blev en supermysig kväll. Tog på dagen en lång promenad i city, väckte gamla minnen till liv etc. samt passade på att gå till Scandinavian Kitchen, som säljer skandinavisk mat, och handla lite fredagsmys. Kom hem, satt först själv ganska länge och kollade Modern Family (såg det tills jag började irritera mig på det) tills Joana och hennes vän Eduardo kom hem. Jag bjöd på Kalles Kaviar på knäckebröd och chips och dip, förvånansvärt nog så gick bägge delarna hem (speciellt chips med dip, de blev båda helt besatta av Hot Holiday). Sen kom Ludo och Sean. Sean vågade inte smaka men Ludo testade kalles på knäcke och gillade det han med. Sen gick jag, Ludo och Sean upp till Sean där vi satt och skvallrade, skrattade och smidde planer för julen och dylikt och hade så sjukt mysigt. De är verkligen världens finaste, roligaste och skönaste människor. Sen gick jag och lade mig vid tvåsnåret.
 
Idag var det dags att åka tillbaka till Ripley's igen. Hade int direkt några större förväntningar, inget var sagt mer än att jag skulle möta Sami och prata om läget. Det visade sig dock att jag var varmt välkommen tillbaka till min gamla tjänst (som dock har förändrats lite men jag är på det klara med allt nu), och min training startar redan på måndag. Sweet! Jag ska alltså fortfarande jobba i foajén och utanför men nu är jag istället self employed (ska tydligen vara lätt att fixa online), plus att vi numer klär ut oss till karaktärer som passar sig just för Ripley's (kan vara typ explorers, Amelie Earhart (levde samtidigt som Ripley), detektiv, polis (båda typiska engelska karaktärer) etd.). Dessutom skall vi när det är högsäsong få turas om att jobba inne på museet också som en del av attraktionen för att göra museet mer interaktivt och därmed attraktivt. Så det ser jag fram emot. Få plocka fram teaterapan i mig, haha.
 
Nä, nu ska jag snart dra iväg, ska möta upp Andrew som flyttat till Fulham Broadway idag och lira lite. Hörs sen! Ska imorgon försöka få upp lite bilder från igår, som jag tog på den fina omgivningen på väg till undergrounden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0