Slut som den-där-enda-varan-på-tag-det-själv-lagret-på-ikea-du-egentligen-skulle-ha

och appropå IKEA: Har nu, när jag har ett bankkort och kan betala för saker, äntligen lagt min möbelbeställning. Den är beräknad att dyka upp här vid min dörr nästa fredag och då jävlar ska jag visa grabbarna vem som kan montera IKEA-möbler! Det blev en sängram, bäddmadrass (KÄNNER just nu fjädrarna i madrassen mot min kropp, inte särskilt sunt skulle jag tro), under sängen-låda, rymligare byrå, helkroppsspegel, bordsspegel, pall som skall agera nattduksbord, samt lampa som skall stå på nattduksbord. Tänkte beställa en klädstång också men jag har utrymme nog att hänga i garderoben så det hade varit rätt onödigt. Kliar i mina svenska IKEA-monterarfingrar!
 
Appropå fingrar så har mitt pekfinger fortfarande inte läkt, alltså kan jag inte ta ut stygnen än. Störigt.
 
Håller precis också på att pussla så att jag kan få användning av mina 10 yoga-tillfällen! Tänkte köra 2 ggr i veckan så jag verkligen hinner gå alla 10 tillfällen innan december när vouchern går ut.
 
Idag är jag dock HELT slutkörd och har en rätt fullsmockad vecka bakom mig. Iförrgår hade jag ju både training och arbetspass, 12,5 timme sammanlagt, och igår var jag på salongen redan kl 9 och sen raka vägen till Ripley's för ett arbetspass på 8 h. Dog. De bad mig ta ett pass idag med efter trainingen men det kunde jag inte.
 
Juste, klippningen kanske ni vill se. Sjukt svår att fota med min, som vanligt, inte helt lysande PhotoBooth-kamera men här ser ni två försök:
 
Är nöjd, glad att han behöll längderna som jag ville men ändå kunde "klippa ihop" resten av håret så att det blev mer sammanhängande. Han blev dock sjukt nervös under klippningen för det var lite knepigare än han trodde. Gillar den lilla luggen som är gömd under den långa! De är faktiskt sjukt duktiga på Hob Salons, måste jag säga. Har ju ändå varit där fyra gånger nu, och blir aldrig besviken. Alla är roliga och trevliga, de är tekniskt skickliga, men också mycket bra på att använda sig av saker vi pratat om under konsultationen när de "föreläser" medans de klipper. Fick mycket skit (med glimten i öget såklart) för att jag hintat om att bleka rötterna själv samt att jag inte klippt mig på ett halvår, heh. Det löste de dock med att boka in mig på färg den 7:e oktober, det ska bli skönt.
 
I nästa inlägg får ni bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0