Sova snart, men först: senaste nytt i mitt liv samt AVSLÖJANDE (typ haha)

Hej. Nu hörrni, ska jag berätta om de senaste dagarna på dagarna på dagarna.
 
I söndags mötte jag upp Em som är här på semester (gullig aussietjej som jag träffade en av mina första veckor här i London, hon var på semester då med och bodde på mitt hostel, en riktigt underbar tjej med stort hjärta). Vi drog först hem till mig, drack lite vin och sen gick vi och käkade på en pub här i Ealing. Vi blev sjukt mätta och bestämde oss för att promenera till en annan pub för att gå bort lite av mättheten, satt där ett bra tag och åkte sen till hennes hotell och kollade youtubeklipp och sov. Vi hade galet kul, skrattade tills vi grät och pratade om allt mellan himmel och jord. Riktigt spot-on kväll.
 
Sen i måndags började ju trainingen på Ripley's, gick bra, jag kan det mesta redan så det handlade väl om att fräscha upp minnet lite. Sen fick jag ett mail på kvällen av min chef där hon frågade mig om jag kunde ta ett pass idag efter trainingen och det kunde jag. Så idag, tillbaka till ripleys, mer training och sen första arbetspasset. Gick bra! Det var kul att jobba i kostym och jag lyckades (om jag får säga't själv) med några riktigt snygga, vad ska jag kalla det, in...kastningar (ni fattar vad jag menar HOPPAS JAG). Det får man tycka va? Sen kan jag tala om (hoppas nu jag fick det men det verkade så) att Starbucks äntligen öppnar på riktigt i Stockholm i början av nästa år! Hur vet jag detta? Jo, han som skall starta det (supergullig kille, också från sverige) kom in på Ripley's, han var här för att själv jobba på Starbucks för att få en bild av hur det ska skötas, så vi snackade om hela grejen. Kul va? Kom ihåg var ni hörde det först! Rolig detalj: Det var först efter att vi båda ba "Åh alla i London är så mkt trevligare än där jag är ifrån" (på engelska då) som vi kom fram till att vi båda var stockholmare. Heh...
 
Och NU, är jag hemma i min pyjamas, har precis rengjort mitt läskiga sår (skar mig i fingret några dagar innan jag åkte hit, fem stygn wiie), ätit spaghetti med ketchup och ska nu bara ORKA masa mig upp och diska och borsta tänderna och sånt där tradigt. Men det måste ske nu, för imorgon ska jag upp tidigt och har en lång dag framför mig. Ska till hårsalongen imorgon och hårmodella (be nu till gudarna att de inte klipper av det för kort) och sen till Ripley's för tredje training-dagen.
 
Juste, nu har äntligen mitt nya, fungerande och icke-skimmade bankkort kommit! Med kod! TVÅ hela dagar före de sa att det skulle komma, vilken bonus va.
 
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0