Caroline the cold killer....

...kan ni kalla mig, för jag håller på att MÖRDA den här förkylningen ska ni veta. Jag är fan BÄST på det här.
 
Jag ahr lite kasst med mediciner här, ingen nässpray etc, vilket såklart försvårar lite, men jag har hittat mina små vägar runt det. Om jag skall tipsa vidare med hur man knäcker en jävla äckelförkylning så gör jag det som följer:
 
Du behöver köpa VITLÖK, INGEFÄRA, vitaminer i alla dess former, främst då APELSINER (frukt eller färskpressad juice-form, dock aldrig någonsin koncentrat för det är fusk och hjälper inte) men även en och annan MOROT kan vara bra att ha till hands. HONUNG är också toppen.
 
Okidok. Tips nr 1: Sov så mycket du bara kan. Förkylningar brukar komma med en otäck infektion som gör dig hängig och försök inte ens att motstå för det kommer göra allt hundra ggr värre, ge efter, avboka allt (utom jobb, det klarar du oftast om det inte är allt för fysiskt)
 
Tips nr 2: Drick vatten. Vatten renar din kropp. Vatten gör dig även kissnödig vilket kanske inte är så jättekul men man får ta det onda med det goda.
 
Tips nr 3: Drick varma saker! Te är bra osv men det finns något som är ännu bättre och det är Hemlig Superäcklig Häxbrygd. Vad är det, undrar ni? Det är en dryck som är äcklig som satan själv men som hjälper och fakiskt fyller två syften. Jag skall förklara. Pressa ner en (eller två om de är små) vitlöksklyftor och riv ner ingefära (efter tycke och smak) i en liten kastrull. Häll på vatten. Ställ på plattan. När det börjar ryka och koka upp så smått, så öppnar sig användningsområde nr ett, en nästäppadödare! Allt du behöver göra är att andas in ångorna (nasalt naturligtvis) och du kommer andas problemfritt genom näsan igen. Sen när det har kokat en liten stund, häll ner allt i en mugg. Pressa ner lite citrussaft för en vitaminsplash och sist men inte minst lite honung för att lindra halsen. Du har nu en brygd som dödar bakterier, lindrar halsen, öppnar upp dina kroppshålor och smakar svinäckligt, man känner sig alltid friskare när man dricker äckliga saker, inte sant?
 
Tips nr 4: Försök så snart du kan att få frisk luft och ge dig ut i verkligheten igen. Gå och handla. Gå en promenad till parken. Då blir man snart piggare.
 
Tips nr 5: Ät nyttiga saker! Frukt! Grönsaker! Vitaminer! Laga nyttig mat, drick juice, FROSSA i jävla nyttigheter. Om du inte gillar det får du låtsas.
 
KRYA PÅ DIG! <3 Usch nu låter jag som värsta hälsogurun. HAHA DET ÄR JAG INTE! Men man kan alltid låtsas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0