vitaminBOMB

Herregud så mätt jag är. Dels mätt på kärlek - hade en underbar skypesession med min älskade lilla mor och längtar så tills hon kommer på fredag med Anders - men också mätt på mat. Gjorde en sjukt god soppa som också kändes fett nyttig; med lök, morötter, ingefära, creme fraiche och apelsin och så lite pumpakärnor på det. Sjukt god och jag hade i massor med ingefära så det borde göra susen för immunförsvaret. Sen gjorde jag en fruktsallad på banan, äpple och jordgubbar med lite hackad choklad (man får) och de resterande pumpakärnorna och nu är jag så mätt att jag inte vet var jag ska ta vägen men det är la bra. Det ska vara så. Nu ska jag titta på serier och vila resten av kvällen så tror jag att jag kommer känna mig helt frisk imorgon.
 
Här är receptet på soppan, faktiskt perfekt sjukmat för soppa kan man alltid få ner och den är väldigt fräsch, nästan lite juicig, och här är en låt av Kraftwerk om vitaminer.
 
Vitaminkväll! Åh jag känner mig så nyttig. Det var längesen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0