Myshelg och längt tillbaka till sommaren...

Hej!
Shit vilken härlig helg jag hade.
 
I fredags vare fest med en massa gamla teater-rävar, 20-årsjubileum med fantastiska Teater Pseudo som ligger bakom sjukt många otroliga produktioner. Kul häng.
 
Sen var det julhandel med min lilla mamma och hennes fina man i lördags, som avslutades med an bastu och hääärlig middag med långa härliga underbara samtal, högt och lågt. Vi längtar så mycket till nyår; då ska vi ju till Spanien tillsammans.
 
Igår söndag hade fina Fian kallat in mig och härliga Myrna till julpyssel, och alltså, vi julpysslade fan SÖNDER oss. Jag kom hem med glitter bakom ögonlocken och superlim över hela fingrarna.
 
Sen läste jag om meteor-regnet i går kväll som jag tyvärr missade, och kom genast att tänka på den underbara, stjärnklara natt när jag, mamma, hennes man Anders och hans son med flickvän var ute och seglade. Så långt ut i skärgården som vi var störs inte natthimlen av någonting utan den svarta ridån var helt nerströsslad med små ljuspunkter. Det var en helt otrolig syn. Jag och mamma såg ett tiotal stjärnfall ("DÅ VAR DET NOG INTE STJÄRNFALL UTAN NÅGOT ANNAT" håll käft, det var visst stjärnfall) och det var en syn för vacker att ens försöka fotografera. Så det ögonblicket längtar jag tillbaka till.
 
Okidokz, det var det, nu är det måndagmorgon och det känns inte så himla farligt faktiskt. Det underlättar att det är så jeefla nära till jul och lediga, söliga dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0