Today was a good day

Hej hej!
 
Idag har jag haft en bra dag. Hade en liten skitdag igår så det var inte mer än rätt.
 
För det första har jag äntligen fått en fungerande relation - med en spindel!
 
Vi har en spindel hemma, kanske har jag skvrivit om den förut, den är ganska stor och första gången jag såg den höll jag på att krevera. Jag har nämligen en ganska löjlig spindelfobi. Nu har dock månaderna gått och den har hållit sig i samma hörn i taket i badrummet och det är jag faktiskt okej med - en av de äckligaste grejerna med spindlar är deras oberäknelighet så när jag förvissat mig om att den förmodligen trivs där och inte kommer krypa på mig när jag minst anar det känns det ok! Speciellt också när den har hövligheten att hålla sig i taket - långt bort från lilla mig. Så för någon vecka sen upptäckte jag att hon inte var i sitt vanliga hörn, och blev näst intill lite vemodig då jag tänkte att det säkert var en av mina rumskamrater som ledsnat och avlägsnat henne. Det var lite rofyllt att ha henne där varje morgon. När jag så skulle ta en dusch samma morgon fann jag henne dessvärre i ett hörn i duschen - närmare min kropp och dessutom på ett ställe där jag måste vända ryggen till och alla vet ju att det är då spindlar går till attack. Jag svalde dock min rädsla - man måste ju duscha och jag skulle aldrig våga ta väck en spindel på egen hand - och ignorerade henne. Så gick det några dagar och vad som hände imorse är i min värld näst intill obegripligt - hon hade flyttat tillbaka till sitt gamla hörn. Precis som om hon uppfattat min ovilja att ha henne i duschen. Jag har alltså telepatisk kontakt med ett djur av den art jag räds allra mest! Det här är så fint! Hon kan bli början på slutet för min fobi! Jag måste döpa henne och tala om för mina roomies att hon måste få vara kvar. Det här är så härligt, för första gången i mitt liv tycker jag om en spindel! Vad ska jag döpa henne till tycker ni? Hon har lika späd kropp som en långbenspindel fast är mer "spindlig", dvs hon är inte så "platt" utan har benen i böjt läge. Om ni hajar. Så ja, namnförslag är välkomna. Det här skänker mig stor lycka.
 
Sen är det en annan sak som gör mig glad idag. En gång i månaden har vi s k "star breakfast" på jobbet, då får man gratis frukost och så utses månadens stjärnor. Det går till så att man kan nominera vem man vill när som helst - och går nomineringen igenom HR-avdelningen (de kollar så att ingen nominerar sin kompis för att hen "är skön", typ, det måste vara något konkret) så läggs det upp på en sida på vårt intranät och sen går de högsta cheferna igenom alla nomineringar i slutet av varje månad för att utse månadens stjärnor. Vi har några olika värdeuttryck som vi jobbar efter - t ex "vi gör så att varje pund räknas", "vi tar ansvar", "vi gör vad vi säger" och "vi gör det roligt", till exempel. Så varje månad utses en stjärna i varje kategori som får en fin nominering och ett litet pris. Den här månaden (eller för januari tekniskt sett) var en av de stjärnorna lilla jag! Jag fick pris för "vi gör det roligt"! Så himla kul. Jag hade fått kanske tre-fyra nomineringar i januari av mina vänner och andra om att jag alltid sprider energi och glädje och ger alla gäster mitt allra yttersta, är lite lagom knäpp och gärna sjunger för våra gäster om läge ges. Så himla kul! Där stod då MT:s högste chef och läste upp dem och sen mitt namn och så fick jag en flaska champagne, presentkort på TopShop och ett diplom. Så himla kul! Jag är glad för min skull. Jag behövde det, den här vintern har varit lite halvtuff.
 
Det var allt hörrni, jag måste nu avsluta och sova för annars blir det en väldigt mosig morgon imorgon. pUUSUSUS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0