Hatkärlek

Nu när jag är i övergångsstadiet till att bo här och flytta tillbaka lägger jag märke till saker på ett annat sätt. Som Idag: Hade en ölkväll med min underbara fina lilla Sheree, vi träffades tidigt men stannade till sena kvällen. Jag hoppade på en av de senare tunnelbanorna hem, började prata med random person och det råkade vara hon som har hand om stora delar av de visuella effekterna på BBC (ca svt i sverige). Det var superkul att höra lite av hennes livshistoria, sen skildes vi åt vid samma hållplats och det var det.
 
Jag älskar London på så många sätt; det finns så mycket att ta del av och om du anstränger dig en smula blir varje ögonblick något stort som du kan lära dig så mycket av, samtidigt som allting är flyktigt. Du blir sköljd av storhetens källa några ögonblick men så kastas du återigen ner i "the bog of eternal stench", du påminns om hur liten du är och hur svårt det är att ta plats.
 
Jag längtar till Sverige nu. Har börjat kläcka nyheten för alla, inklusive housemates, och det verkar som att hon som bodde i mitt rum innan mig vill komma tillbaka ungefär exakt när jag vill åka hem vilket är lite otäckt perfekt.
 
Det var så fint att träffa Sheree dock! Ni har sett henne på bild, ni vet vem hon är och hon är underbarare än ni kan föreställa er. Åh. Vi drack öl, pratade livet, drack mer öl, skrattade, grät, bråkade med jobbigt folk i baren, skrattade mer och åkte hjem.
 
Jag har blivit lite mer bråkig sen jag åkte hit. Jag kan inte hantera när folk är otrevliga och behandlar andra som skit utan anledning. Jag kan inte låta det passera mig obemärkt. Idag stod jag vid baren, hade just beställt, när en i sällskapet brevid mig började tjafsa med bartendern om att de serverat mig före dem. Jag hörde bartendern be om ursäkt men kunde inte hålla mig från att ryta åt den otrevliga snubben att inte bete sig så illa mot bartendern, tala om att jag hade varit där först och en gång till be honom att inte bete sig illa mot personalen. Vad har folk för jävla hyfs egentligen??
 
JAJJA. Nu ska jag sova. NATTI. Längtar efter er så mycket nu. Märker på mig själv att det börjar bli tungt, blir lite tyngre att jobba och städa och ta hand om allt för jag längtar hem. Längtar hemhemhemmmmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0