Yoyoyo!

Heeeej!
 
Vilken ruggig dag vi har här i London. Det är kallt och blåsigt och nu regnar det också. Tur att jag är hemma, ska sätta på nån gammal svensk klassisk film och bara njuta av att ha en lugn kväll.
 
Igår skulle det bli lugn kväll men PRECIS när jag kommit hem och slängt in en tvätt ringde fröken Wicks och ba "Hur fort går det för dig att ta dig till Charing Cross" och jag ba "Öh typ 40 minuter" och hon ba "Kan du springa? Jag har fribiljetter till The Bodyguard om 40 minuter". Och jag sprang! Inte för att jag hade längtat efter att se just den men hey, gratis är gott och jag hade dessutom inte sett Amy på flera veckor. Svettig och äcklig lyckades jag vara framme vid teatern med en hel minut till godo. Det var en bra föreställning (det är alltså en musikal baserad på filmen Bodyguard), musikal är väl egentligen inte min GREJ pga lite cheezy men det går ju inte att förneka att det märks att det ligger mycket arbete och pengar bakom. Sceneriet var väldigt bra, blir lika chockad varje gång, tjejen som spelade huvudrollen var en fantastisk sångerska men inte så mycket skådis (till hennes försvar är hon inte skådis utan var med i X-factor och det var hennes andra föreställning) och hon hade inte riktigt den där superstar-auran omkring sig, man köpte liksom inte riktigt att hon skulle föreställa en sexfaldig grammyvinnare. Jaja. Några i castet var dock helt fantastiska på alla sätt så allt som allt är jag nöjd att jag hann. Tack Amy <3
 
Idag efter jobbet var det Merlin Benefits Fair, en liten mässa på jobbet som handlade om vad för förmåner vi har som Merlin-anställda (alla var egentligen där för gratismat och goodybag). Stannade bara 40 minuter och nu är jag hemma.
 
Längtar tillbaka till Sverige, har haft två helt underbart magiska helger; förrförra var det möhippa för kusinen Anki (jag vet att jag skrev spa men det var bara vår cover story, blev ju tvungen att skriva det här i bloggen också pga fin-kusinen läser ibland ;) ) och det var såkalrt helt fantastiskt, vi drog till Visby och njöt av somamrvädret, drack vin, pratade om allt mellan himmel och jord och bara en himla massa lööööv. ÄLSKAR ER.
 
Förra var jag över för att gå på infomöte + prov för en utbildning jag sökt, SPÄNNANDE, håll alla tummar och grejer som ni har. Hann såklart också med lite mys med några av de närmaste. Blir alltid för hastigt dock, vill alltid ha MER av Stockholm. Saknar Stockholm!
 
Annars har jag inte gjort så väldans mkt. Eller jo, var på gruppintervju för bättre tjänst på MT:s igår, gick väl ok fast tre som söker den jobbar i princip redan som det så well well. Slim chances, men alltid nyttigt och värt ett försök.
 
Okidok, det var allt för nu, hej hej hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0