Hej alla barn!

Hhhhehejejejj
 
Till det här inlägget ska ni lyssna på "Let it Be" med Beatles. Min granne lyssnade precis på den och det gjorde mig så sugen på att höra den så det blir ett bra soundtrack om ni vill ha ett.
 
OK. Jag har haft världens drygaste PMS nu följt av mensen från helvetet, vädret suger, alla är panka, mitt hår är lite för kort, saknar min familj, no Jobs, no Cash, no Hope osv. Men jag försöker att vara glad ändå. Eller försöker att vara glad och försöker att vara glad, egentligen gillar jag inte hela den grejen med att man ska "försöka vara glad", "inte vara ledsen" och "rycka upp sig" för man mår ju som man mår och ibland är det bara att gräva ner sig i skiten så djupt man bara vågar för då sipprar det ut till slut och man kan lämna det bakom sig.
 
Jag kände att jag var lite självisk idag på jobbet. Det var verkligen, verkligen mycket folk ända fram till slutet och jag jobbade i gruppentrén, den stänger lite tidigare än övriga entréer så jag blev klar före alla andra med att räkna pengar osv. När jag så skulle göra kassaavslut var jag tvungen att logga in någonstans men samtliga kassor var upptagna med kassörer som fortfarande jobbade, och då när jag insåg det så gnällde jag väl inte direkt men uttryckte något slags missnöje, och sen när de var klara och hade fått in alla gäster så övertalade jag min kollega att jag skulle få göra mitt avslut på hans eftersom han inte ens hade börjat räkna än och jag ju i princip var klar. Och nu i efterhand känner jag att det kanske var själviskt av mig, att bara bry mig om att få bli klar med min egen kassa först trots att vi alla är schemaladga lika länge. Sen fick min kollega en uppgift precis i sluttampen och efteråt kände jag att jag kanske borde ha erbjudit att hjälpa till (även om jag tekniskt sett inte kunde för min kassa var redan avslutad men kunde ha jobbat på någon annans). Usch, sånt där tänker jag så mycket på. Bryr mig om vad andra tänker och herregud jag hör ju själv hur löjlig jag låter. Jaja. Behövde få det ur mig bara.
 
Men vet i vad jag är glad för? Jag är glad för att jag har köpt sex stycken flygbiljetter till mig själv! Två tur och retur till sverige och en tur och retur till Danmark! Stockholm och Roskilde hägrar! Först ska jag på en mysig spahelg med mina mostrar och kusiner sista helgen i maj och sen ska jag till Stockholm i slutet av juni precis innan jag drar till Roskilde! Wiie! Längtar så. Det blir min semester i år. Roskilde, där man verkligen kan släppa loss, koppla av, njuta av härlig stämning, kul folk och bra musik och såklart en Tuborg på det.
 
Sen är jag också glad för att imorgon kommer bli en mysig dag! Ska träffa fina Lovisa och gå på museum, kanske glider förbi en gratisfestival vid floden där min kompis som fyller år ska samla lite folk, sen ska jag och min älskade lilla Amy ha tjejkväll med övernattning och vi ska kolla på det där brittiska TV-programmet där vi båda ska vara med en liten sväng, tror vi. Gud, så pinsamt men ändå kul.
 
Fan vad skönt det är att skriva av sig ibland hörrni! Nu känns allt redan bättre.
 
Nu ska jag sova. Det har varit en lång vecka känns det som (egentligen inte, har bara jobbat fyra dagar och är ledig i helgen men det KÄNNS SÅ) och jag längtar så tills jag får vakna upp imorgon lite pigg, fräsch och utvilad.
 
PUSPSUPSSPUSU
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0