Hemma igen

Nu är jag tillbaka i min lägenhet! Det var en jättespeciell känsla att stiga innanför dörrarna till hemmet jag inte varit i på två år. Ett hem jag drömt om både på nätter och dagar
 
Första intrycket var att det kändes mindre, det var som att väggarna expanderat och lutade sig mot mig som ville de omfamna mig. Andra intrycket var hur fint städat det var.
 
Nu börjar ju jättejobbet att packa upp allt, dels allt jag haft med mig på resan men också det som chillat i mitt förråd i två år. Jag har lastat in precis allt i lägenheten så man får böja sin kropp i sjukt onaturliga vinklar för att ens kunna ta sig fram men det där ska jag fixa ikväll. Och på lördag.
 
Jag har dessvärre upptäckt ett par ofrivilliga frihyresgäster, nämligen ett par pälsängrar som verkat trivas sjukt bra i två av mina flyttlådor. Extremt vidrigt men det är ju bara att diska allt. Det var, som tur var, inte kläder utan köksprylar (de har iofs med all säkerhet hittat till kläderna med men LALALALA nu orkar jag inte tänka på deeet). 
 
Negativ pryl nummer tre är att alla mina kläder luktar förråd. Och är skrynkliga. Så jag tänker att man stryker det mesta (kan säkert döda eventuella skadedjur också) och slänger in en tvål (tips från kollegan) som också ska hjälpa till att hålla skadedjur borta.
 
Så ja. Det blir hetsigt nu. Speciellt med tanke på att det är skola imorgon, följt av födelsedagsfest, skola på lördag, valvaka på söndag. Men det är bara att bita ihop. Fullfölja, slutföra.
 
Vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0