Jag är en doer

När Londonlängtan börjar sätta in, ja vad finns det då att göra förutom att boka en resa dit? Har böjat kolla på datum i november, ska bara stämma av med min kollega så att det funkar och sen bara boka helt enkelt! Underbart. Måste bara fixa nånstans att sova, men nu har jag ju vänner jag kan bo hos så det är ju toppen. Åh gud vad kul!!!
Tate Modern, kan vara världens fulaste byggnad men coolaste museum. Här har man spenderat många timmar. Perfekt om man har varit på Borough Market; att åka upp till översta våningen där det finns en bar och dricka ett glas vin och äta oliver och blicka ut över stan med St Pauls i förgrunden.
 
Bron som syns på bilden är intressant; den heter Millenium Bridge men är i folkmun mer känd som "Wobbly Bridge", eftersom att den efter att den byggdes framkallade illamående hos folk som korsade den eftersom att de upplevde att den gungade. Den fick till fäljd av detta stängas i ett par år för renovering. En annan intressant sak med The Wobbly Bridge är att det finns en konstnär som gör konst av tuggumin folk slänger på den; han målar helt sonika på tuggumina. Väldigt kreativt och detta kan inte heller straffas; det räknas inte som graffiti eftersom att han inte målar PÅ själva bron utan på tuggumit slängt på den.
 Exempel på tuggummikonsten
 
Åååh nu pirrar det! Längtar tillbaka så himla mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0